Amazon retour

Wanneer je een product hebt besteld op Amazon.nl, heb je de mogelijkheid om hetgeen niet naar wens is, retour te zenden. Je hebt diverse retouropties welke afhankelijk zijn van de verkoper, het soort product dat je hebt gekocht en de reden van retournering. Hieronder meer over het Amazon retour beleid.

Hoe te retourneren (Amazon retour)?

Via het ‘Online Ondersteuningscentrum’, welke je op Amazon.nl terugvindt, kun jij je retourzending aangeven. Op dit onderdeel van de website geef je aan dat je een product retour wilt sturen en geef je aan om welk product het dan gaat. Je klikt op ‘items retourneren of vervangen’. Hierna geef je aan hoeveel producten je retour wilt zenden en selecteer je de reden waarom je het product retour wilt sturen. Aanvullende informatie kun je dan in het vak ‘opmerkingen’ toevoegen.

Gaat het om meer producten, dan geef je ook hierbij aan om hoeveel producten het gaat en geef je de reden van het retour zenden aan.

Het kan voorkomen dat het niet mogelijk is gecombineerde producten in één keer retour te zenden. De optie ‘meer items tonen om te retourneren’ verschijnt dan niet op de website.

Retourneren Amazon

Van wie gekocht?

Hierna is het zaak te kijken van wie je het product hebt gekocht. Dit kan via Amazon.nl zelf zijn, maar ook via een verkoper die op Amazon.nl zijn producten verkoopt als Amazon Marketplace-verkoper. Mocht deze laatste van toepassing zijn, dan moet de verkoper eerst goedkeuring geven voor de aanvraag tot retournering van het product. Nadat je verkoper de aanvraag heeft gecontroleerd en heeft goedgekeurd, krijg je instructies. Mocht de verkoper na twee dagen na indienen retournering nog geen reactie hebben gegeven, dan kun je een A-tot-Z garantieclaim indienen. Hoe deze claim ingediend kan worden, is te lezen op de website van Amazon.nl

Heb je een product via Amazon.nl gekocht, dan kun je een retouroptie aangeven en krijg je een etiket via de mail binnen die je zelf uit kunt printen. Voor zowel de retournering na aankoop product via Amazon.nl of via een Marketplace verkoper, dien je een autorisatieformulier mee te sturen in het retourpakket. Dit formulier krijg je standaard meegestuurd als je een product hebt gekocht. Het pakket kun je via het postkantoor of servicepunt afleveren en laten versturen.

Amazon retour

Retouradres

Het retouradres staat op het etiket dat je uitprint als je het product wilt terugsturen. Dit etiket krijg je via de mail nadat je hebt aangegeven dat je een product wilt terugsturen.

Teruggave geld

Het geld wat je hebt uitgegeven aan het product, wordt zo snel mogelijk op je rekeningnummer teruggestort. Het kan echter zijn dat als retourzending niet gratis is, het bedrag voor retournering wordt afgetrokken van je terugbetaling. Het gratis retour sturen van je product is alleen geldig, wanneer je een onjuist, defect of beschadigd product hebt gekocht, je binnen 14 dagen je aankoop hebt geannuleerd volgens het herroepingsrecht en je het bestelde product binnen 30 dagen retourneert.

Meer lezen?

Feedback:

3 gedachten over “Amazon retour”

  1. Wat moet je doen als je geen printer hebt en ook niemand in je omgeving die het voor je kan doen?
    Waarom voegen ze er gewoon niet één mee in het pakket?
    En een autorisatieformulier zit bij mij er ook nooit bij want ik krijg altijd alleen het het artikel in de verpakking.

    Beantwoorden
  2. ik kan met deze mensen eens zijn wat het betreft de retour bon deze zou gewoon in het produkt bij moeten zitten zodat er niet eerst weer zoveel contakt moet worden gezocht met amazon.nl .en zelfs met de verkoper ,want als die zegt dat je het niet terug kunt sturen dan zit je met een produkt dat je niet bevalt.

    Beantwoorden

Plaats een reactie