Retour HEMA




Wil je een product retourneren bij de HEMA? Hieronder vind je alle belangrijke informatie over het retourbeleid op een rijtje. Je hebt bij de HEMA 30 dagen de tijd om een product te ruilen of te retourneren. Dit geldt zowel voor aankopen die je in de winkel hebt gedaan als voor bestellingen uit de webshop. Houd er wel rekening mee dat je aan een aantal voorwaarden moet voldoen en dat voor sommige artikelen (zoals matrassen) een apart retourbeleid geldt.

Retour in de HEMA winkel

Zowel producten die je hebt gekocht in de winkel als producten uit de webshop, kunnen worden geretourneerd in de winkel. Neem hiervoor altijd de kassabon of de factuur/pakbon mee. Daarnaast neem je uiteraard de artikelen die je terug wilt brengen mee. Het aankoopbedrag wordt teruggestort op je rekening of zal direct terug worden gegeven in de winkel.

Retour via UPS

Bestellingen uit de webshop kunnen worden geretourneerd via UPS. Dit doe je door het retourformulier te downloaden, in te vullen en uit te printen. Het formulier stop je in de doos (met de producten die je wilt retourneren). Plak vervolgens het retouradres op de doos en lever de doos af bij een UPS punt. Je betaalt hier geen verzendkosten voor. Bewaar je verzendbewijs goed. Je ontvangt je geld binnen 14 dagen op je rekening.




Voorwaarden

Je kunt je producten enkel retourneren als deze onbeschadigd zijn en nog in de originele verpakking zitten. Ook het kaartje of de label moet nog aan het product zitten. Houd er rekening mee dat sommige artikelen niet geretourneerd kunnen worden. Denk hierbij aan producten met een houdbaarheidsdatum of gepersonaliseerde artikelen. Voor matrassen geldt een apart retourbeleid. Lees hier meer over op de website.

Retour HEMA

Wanneer geldt garantie?

Ben je niet tevreden over een product omdat het kapot is of beschadigd is? Dan heb je in sommige gevallen recht op garantie. De garantie verschilt per artikelgroep. Voor matrassen geldt bijvoorbeeld een garantie voor 10 jaar en voor enkele elektronische producten zal tevens een fabrieksgarantie gelden. Neem contact op met de klantenservice als je een beschadigd of kapot product hebt ontvangen of gekocht of als je een klacht wilt indienen.




Twijfels of vragen?

Heb je twijfels of vragen over het retourbeleid van de HEMA? Neem dan contact op met de klantenservice. De klantenservice van de HEMA is bereikbaar via de telefoon, e-mail, Facebook of Twitter.

Zie hier de actuele retourinformatie op de website van HEMA.

Meer:

Feedback: info@retouradressen.nl

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *