Retour Zalando




HELP! Het super leuke jurkje van Zalando is nét een maatje te groot zijn gekocht! Het overkomt ons allemaal: kleding of schoenen in een verkeerde maat kopen of iets bestellen dat achteraf helemaal niet zo leuk blijkt als gedacht. Dan wil jij het natuurlijk terugsturen, zodat jij je geldt terug krijgt. Dat kan bij Zalando! Sterker nog: je hebt bij Zalando maar liefst 100 dagen om na te denken over je aankoop! Je kan namelijk binnen 100 dagen het product retourneren. In dit artikel leggen wij uit hoe je jouw bestelling kunt terugsturen (retour Zalando beleid).

Ongedragen en ongebruikte artikelen

Wanneer je iets retourneert, oftewel terugstuurt naar de winkel, dan wordt het artikel weer in het magazijn gelegd totdat een andere klant dit artikel besteld. Hierdoor is dus belangrijk dat alle artikels die jij terugstuurt ongedragen en ongebruikt zijn. Jij wilt natuurlijk ook geen gedragen of gebruikte items ontvangen!

Bovendien gaan alle geretourneerde items langs een check van Zalando. Zo worden gedragen en gebruikte artikelen niet geaccepteerd door de werknemers van deze check, wat er dus toe kan leiden dat jij je geldt niet terugkrijgt. Stuur dus alleen ongebruikte en ongedragen producten retour.




Retour Zalando

Zorg voor een goede verzendverpakking!

Wanneer je een ongedragen en ongebruikt artikel hebt die je wilt terugsturen dan kan dit binnen 100 dagen. Genoeg tijd om erover na te denken dus! Het is belangrijk dat jij de artikelen zorgvuldig verpakt, zodat er tijdens het verzenden niet opeens een product kan kwijtraken of beschadigen. Gebruik bij voorkeur de verzenddoos van Zalando. Heb je die niet meer? Zorg dan voor een passende verzendverpakking, zoals een kartonnen doos.

Plak het bijgeleverde retourlabel op de doos of download deze op de website, hier staat het retouradres op. Plak dit retourlabel over je eigen verzendlabel met jou naam erop zodat je geen risico loopt dat het pakket weer bij jou wordt bezorgd, in plaats van retour gaat naar Zalando. Meld je retourzending aan in je Zalando account en zoek een verzendpunt of maak een ophaalafspraak!

Het retouradres bij Partnerbestellingen is anders dat het retouradres van Zalando, omdat partnerbestellingen direct naar de partner worden teruggestuurd!




Hoe stuur ik het pakket retour naar Zalando?

Wanneer jij de artikelen zorgvuldig hebt verpakt kan jij het pakket afgeven of laten ophalen, zo heb je meerdere opties bij zalando:

PostNL en DHL

Je kan je pakket afgeven bij een PostNL of DHL punt. Weet je niet waar deze punten zitten? Op de sites van PostNL en DHL kan je zelf een punt opzoeken door je postcode in te vullen. De website geeft dan automatisch het dichtstbijzijnde servicepunt door aan jou!

ZALANDO HAALT OP

Heb je geen tijd of geen mogelijkheid om het product af te geven? Dan kan je ook gebruik maken van de ophaalservice van Zalando. Maak een afspraak op de Zalando site wanneer de ophaalservice jouw pakket kan ophalen. De ophaalservice kan van maandag t/m vrijdag tussen 8-12 uur en 15-20 jouw pakket ophalen. Dit kan waar je maar wilt: bij je vriendin, thuis, of bijvoorbeeld op werk.

Deze ophaalservice kost normaal gesproken €4,95, maar is nu tijdelijk GRATIS! LET OP: Dit geldt niet bij Partner bestellingen en je kunt max. 5 pakketten tegelijkertijd retourneren. Het is belangrijk dat je een geschikte verzendverpakking aan de bezorger meegeeft (max. 175x58x78 cm en max 23 kg).

Homerr, de duurzame optie!

Wil je duurzaam bezig zijn? Dan kan je je pakket via Homerr retourneren, door het pakket af te geven bij een Homerr punt! Je kan het dichtstbijzijnde punt vinden op de website. Het kan bij deze retourmanier langer duren dan normaal voordat jouw retourzending Zalando heeft bereikt en is verwerkt (max. 14 werkdagen), omdat Homerr een duurzame verzenddienst is. LET OP: Homerr kan niet bij partnerbestellingen.

Er bestaat ook de mogelijkheid om een enkeltje retouradres te regelen vanaf je voordeur. Dit kan gewoon wanneer je een levering ontvangt. De pakketbezorger neemt dan je retour in ontvangst. Hiervoor hoef je geen afspraak te maken.




Hoe werkt dit?

  • Zorg dat je retour verpakt is in een geschikte verpakking.
  • Zorg dat je het retouretiket op het pakket plakt. Deze vindt je in je klantenaccount.
  • Overhandig het pakket aan je pakketbezorger. Je ontvangt van hem of haar een ontvangstbewijs met daarin een volgcode.

Opgelet:Er geldt een maximum van 5 pakketten wat betreft retour zenden.

Hoe weet ik waar mijn retourzending zich bevindt?

Via de volgcode die je ontvangt bij het afgeven van je pakket bij een locatie van PostNL, DHL of een Homerr, kun je de hele reis van de zending volgen, tot aan het retouradres. Van ons krijg je een bevestingsmail na ontvangst en verwerking.

Normaal gesproken krijg je deze binnen twee weken. Mocht dit niet het geval zijn dan kun je onze klantenservice contacten, wij helpen je graag verder.

Feedback: info@retouradressen.nl

1 reactie op “Retour Zalando”

  1. Ik heb het bedrag nog niet ontvangen van retourzending 10206108450212; 22-09 van jullie bevestingsmail ontvangen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *