Retour Shein

Wil je een Shein product retourneren? Lees hier informatie over het beleid.

Hoe retourneer je een product naar Shein?

In een aantal stappen kun je makkelijk een product van Shein retour sturen:

  • Stap 1: log in bij je Shein account.
  • Stap 2: scroll helemaal naar onderen op de home pagina.
  • Stap 3: klik onder het kopje “hulp & ondersteuning” op “retourzendingen”.
  • Stap 4: klik op deze pagina onderaan op “start retourzending”.
  • Stap 5: kies DHL als pakketdienst, print een retourticket uit en plak deze op het pakket.
  • Stap 6: lever je pakket af bij een DHL-punt.

Hier kan het retourbeleid bekeken worden op de website van Shein.

Tot wanneer kun je een product retourneren?

Bij Shein kon je normaal tot 45 dagen na de aankoopdatum een product retour zenden. In de huidige situatie rondom de coronapandemie is deze retourperiode echter verlengd. Je kunt nu tot 75 dagen na je aankoopdatum een product retour sturen.

Retour Shein

Met welke pakketjesdienst versturen en moet ik verzendkosten betalen?

Shein gebruikt de pakketjesdienst DHL voor hun retourzendingen. Een retouretiket krijg je gratis bij je bestelling. Deze kun je via de stappen in het kopje “hoe retourneer je een product” online opvragen. Wanneer je meerdere producten van dezelfde bestelling wilt retourneren, is het belangrijk om deze in één pakket te stoppen. Dat scheelt namelijk extra kosten.

Mocht je om één of andere reden niet met DHL willen retourneren, dan is er ook de optie om het pakket zelfstandig terug te sturen. Je kiest dan zelf de pakketjesdienst waarmee je dit doet. Bij deze methode schrijf je het retouradres van Shein (deze kun je via de klantenservice opvragen, het is niet het adres dat al op het pakket staat) en geef je deze af bij een postkantoor naar keuze. Let wel op: bij deze manier van retourneren betaal je zelf de verzendkosten.

Welke artikelen kan ik allemaal retourneren?

Producten die je wilt retourneren moeten altijd schoon, ongedragen, onbeschadigd en ongewassen zijn. Ook moeten alle originele labels er nog aan zitten.

Er zijn een aantal soorten producten die niet teruggestuurd kunnen worden: ondergoed, lingerie, bodysuits, sieraden, de meeste accessoires, feestartikelen, producten voor DIY’s en benodigdheden voor huisdieren. Daarnaast ook geen cosmeticaproducten waarvan de hygiëneverzegeling al aangebroken is. Of een artikel geretourneerd mag worden, staat bij het artikel vermeld.

Heb je een beschadigd of verkeerd product ontvangen? Dan kun je het beste binnen 24 uur contact opnemen met de klantenservice.

Wanneer en hoe krijg ik mijn geld terug?

Als de retourzending ontvangen is, wordt het geld binnen vijf werkdagen overgemaakt. Het geld kan zowel worden teruggestort op je betaalrekening als je Shein portefuille. Je kunt zelf je voorkeur aangeven.

Meer over retourneren:

Feedback:

22 gedachten over “Retour Shein”

  1. Best Shein,

    Ik wil graag 2 broeken retour doen maar kan het adres niet vinden.
    Wat is het retouradres?

    Met vriendelijke groet,

    Gerrie

    Beantwoorden
  2. Shein what is your address because i like return 2pcs of dress that l order because its so small the one dress is they send me a wrong size…l order 2 dress for 1small and 1medium
    in l recieve 2 Larges
    hope to hear you very soon your return adress please
    Bevelyn

    Beantwoorden
  3. Ga naar je SHEIN-app en kies icoon “mij” (beneden rechts). Dan kies je achter “mijn bestellingen” – bekijk alles. Hieronder staat dan icoon item retourneren en kan je aanduiden welk item je kan terugsturen. Dan alles stapsgewijs volgen en zo krijg je een ticket dat je kan afdrukken om op het pakket kleven om terug te kunnen sturen. Hopelijk zijn jullie geholpen.

    Beantwoorden
  4. Ik heb mijn bestelling onder meerdere paketten gekregen. Maar krijg ik bij het retourneren maar 1 retourlabel. Hoe moet ik de rest van de paketten terugsturen?

    Beantwoorden
  5. 1.)Ik heb gisteren bestelling geplaats en ik wou afreken, maar kon ik niet verder wegens stomen punten waar ik geen zin in heb. Voor bedrag van boven 100 euro ga ik me niet bezig houden met 3 euro. Wat een armoeden.
    2.) Met deze gang van zaken moet ik nog zin via welk weg en bochten zou ik van laats bestelling mijn geld terug kregen, zonder dat hemd van mijn rug wordt gevraag.
    4.) Uit boven reactie van andere klanten begrijp ik dat ik app moet hebben, maar dat heb ik niet en ben ik echt niet van plan aan beginnen.

    Beantwoorden
  6. We kunnen ook geen adres vinden
    Voor terug te sturen
    Ze maken het nogal ingewikkeld
    Voor een terug zending waarom niet doen zoals de anderen wat moet de oudere mensen doen
    Ik bestel niets meer daar

    Beantwoorden
  7. Ook ik kan niets terug vinden in mijn account van Shein, ik wil iets retour sturen maar kom niet achter het retour adres. Gelukkig nog niets betaald. Dit is eens maar nooit meer.

    Beantwoorden
  8. ik log in op mijn account maar kom geen stap verder om te retouren vragen code om in te geven krijg dit maar niet aan
    Kledij niet mooi en te groot of te klein ingewikkeld om terug te sturen aub juiste adres graag.

    Beantwoorden
  9. Het is een drama!
    Ik heb dus heel veel artikelen gekocht, maar het merendeel moet terug omdat het te groot is of er niet uit ziet.
    Wil ik het aanvinken om te retouren staat er opeens dat afgeprijsde artikelen niet terug gestuurd kunnen worden! Wat is dit voor een belachelijk iets. Heb ik echt nog nooit mee gemaakt. Zit ik hier met allemaal spul waar ik helemaal niks mee kan. Lekker is dat. Een hoop geld kwijt, dikke stress!
    Wat een waardeloze site!

    Beantwoorden
  10. Ik vindt een slechte side. Ik kan mijn bestellingen niet terugvinden in de SHEIN-side. De bestelling vond plaats op
    24-08-2022 en en tot op heden zie ik geen terugkoppeling over de bestelling van genoemde datum. Ik kan wel inloggen op mijn als klant maar ik kan geen retourlabel aanvragen omdat het allemaal slecht is aangegeven. Ik heb 45 dagen de tijd om mijn artikelen terug te routeneren omdat het te klein is en de betaling is een achteraf betaling via Klarma. Gaarne heb ik hierover wat meer duidelijkheid van jullie nodig en natuurlijk de juiste instructies hoe ik aan de retourlabel kan komen.

    Beantwoorden
  11. Als ik inlog zie ik nergens mijn bestelling terug en kan ik dus ook geen retoulabel aanvragen. Je mag ook terugsturen zonder retourlabel maar is dan voor eigen rekening. Nog tot daar aantoe maar kan dus ook nergens retour adres vinden. Ik bestel hier dus ook nooit meer. Kost je zoveel tijd en gedoe

    Beantwoorden

Plaats een reactie