ZARA retour




Wanneer je iets koopt bij ZARA heb je de mogelijkheid dit artikel, uiteraard onder bepaalde voorwaarden, achteraf toch te retourneren. De voorwaarden hiervan zijn uiteraard wel strikt en ook de acties die je moet ondernemen zou je het best zo zorgvuldig mogelijk kunnen uitvoeren. Op deze manier zorg je ervoor dat jouw pakketje op de juiste manier terugkomt bij het bedrijf en bij de juiste personen. Hieronder lees je meer over het retourneren van een pakketje naar ZARA.

Wat zijn de voorwaarden om te retourneren naar ZARA?

Zoals gezegd heeft het retourneren van een pakketje naar ZARA wel bepaalde voorwaarden. Ten eerste is het zo dat je iets gratis kunt terugsturen als de datum van de aankoop nog geen 30 dagen geleden is. Indien er wel 30 dagen zijn vestreken is gratis retourneren niet meer mogelijk. Verder is het belangrijk dat het product nog in goede, sterker nog, in perfecte staat moet zijn.

Zo mag er in bijvoorbeeld een kledingstuk geen scheur of vlek zitten die is ontstaan na de aankoop ervan. Indien dat wel het geval is dan retourneer je een kapot product. Dat is uiteraard niet toegestaan. Verder is het van belang dat het artikel nog voorzien is van alle etiketten. Deze mogen er niet vanaf gehaald zijn en dienen erop te zitten zoals bij de aankoop ervan.




ZARA retour

Hoe werkt het retourneren?

Wanneer je een artikel van ZARA gaat retourneren zijn er 2 opties waaruit je kunt kiezen. Bij de eerste optie kun je het artikel of de artikelen terugbrengen naar de meest dichtstbijzijnde ZARA winkel. Het is niet verplicht om iets te retourneren bij hetzelfde filiaal als waar je de aankoop hebt gerealiseerd. Wanneer je ervoor kiest het artikel naar de winkel te brengen hoef je geen retour online aan te vragen. Wel dient het artikel uiteraard te voldoen aan de voorwaarden. Ook het aankoopbewijs moet je erbij hebben. Indien je zelf niet langs de winkel kunt, is het geen probleem dat iemand anders dit even voor je doet.




Indien je het artikel niet terug wilt brengen naar de winkel is er ook een tweede mogelijkheid waarop je een gekocht artikel kunt retourneren. Namelijk door het op te sturen. Wanneer je kiest voor deze optie is het belangrijk dat je online inlogt op je ZARA account en via hier de elektrische bon download. Indien je geen account hebt bevindt deze bon zich in de mailbox van het e-mailadres dat je bij de aankoop hebt opgegeven. Vervolgens breng je het artikel in goede staat terug naar een mogelijk afhaalpunt.

De actuele voorwaarden zijn op de website van ZARA terug te vinden.

Meer:

Feedback: info@retouradressen.nl